Corda liften BV
 

Win-Win-Win situatie

We zitten midden in een erg drukke periode. Bij het ter perse gaan van dit blog hebben we net op een beurs gestaan en zijn we volop bezig met de voorbereidingen van de open dagen die we vrijdag 3 juli en zaterdag 4 juli houden. U bent van harte uitgenodigd. Het belooft interessant te worden. Houd de website in de gaten!

 
Kom naar de open dag van Corda Liften!

En in alle drukte moeten we natuurlijk ook onderhoud doen, storingen oplossen, besturingen plaatsen, enz, enz.

En natuurlijk een blog schrijven. Ik wil mijn trouwe lezers (mochten die er zijn) niet teleurstellen.

De inspiratie voor dit blog komt van een van die storingen.

Ik heb al eens gebloged over de term "vrij verkrijgbaar". Als u bladert door de blogs komt u het wel tegen. Maar ik was niet volledig toen ik dat schreef. "Service" hoort er ook bij.

Natuurlijk doet een onderhoudsfirma aan service bij de liften en de eigenaren van die liften wanneer ze ze in onderhoud hebben. En de een doet dat ook beter dan de andere, waarbij ik hoop dat die van u het goed doet. De service waar ik het over wil hebben is de service tussen de bedrijven onderling.

Een van de liften waar wij het onderhoud van doen is van Spaanse makelij. Deze lift had een storing. Vrij eenvoudig om te vinden. Daar zat het hem niet in. Maar er moest wat in de besturing veranderd. Gelukkig hebben we de documentatie van deze besturing, dus dat was op te zoeken. Maar het kan makkelijker. Je belt "gewoon" de leverancier.

U ziet de "" om gewoon staan. Want het is niet zo gewoon. Behalve hier dan. Wij belden en binnen twee minuten hadden we de juiste instelling van de besturing te pakken.

Vroegah, heb ik mij laten vertellen, ging je als monteur koffiedrinken in een tentje waar ook collega's van andere firma's koffie gingen drinken. En als je dan wat nodig had van een ander fabrikaat kon je dat daar vragen. Meestal had iemand nog wel iets in zijn auto liggen. Als jij dan het onderdeel bestelde en t.z.t. weer teruggaf kon je op dat moment de klant in ieder geval helpen.

De klant stond centraal en met zijn allen maakte je er wat van. Tegenwoordig zoek je elkaar niet meer zo op. Nu is er internet. En de mogelijkheden die dat oplevert zijn eindeloos. En vakgenoten zoeken elkaar nog steeds op. En blijken ook nog steeds bereid elkaar te helpen.

En langzaam aan wordt het ook bedrijven steeds duidelijker dat je het niet red als je een eilandje voor jezelf creëert. In een economie waarin delen centraal staat is openheid en eerlijkheid belangrijk.

Zoals de manege houder die gevraagd werd wat hij van het paard van de klant vond en antwoordde:"als het mijn paard was, kreeg het de kogel".

Okay, misschien is dat té eerlijk, maar een spreuk bij hem op de wand vond ik wel mooi.

"Als je altijd de waarheid spreekt, hoef je nooit te onthouden wat je hebt gezegd".

 
Een win-win-win situatie met Corda Liften

Kortom: Eerlijkheid en transparantie. Naar de klant, maar ook als bedrijven onderling. De Spaanse makelij lift heeft een goede reputatie m.b.t. kwaliteit maar een belabberde reputatie als het gaat om storingzoeken. Maar door de bereidheid om te helpen,  en de zeer korte lijn naar de techneuten, krijgen ze  toch een open en transparant karakter. En daarom wil ik wel zaken met ze blijven doen. En terwijl ik dit schrijf hoor ik u vragen: Wat levert dit mij als klant op?!

Dat is makkelijk. We hebben hier een win-win-win situatie. De Spanjaarden winnen omdat ze zaken kunnen blijven doen met mij, u wint omdat storingen sneller opgelost worden waardoor u minder betaald en minder de trap hoeft te nemen en ik win omdat u een tevreden klant bent. Iedereen wint!

 Terug
Geplaatst: 09-06-2015 12:11:58

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactieformulier