Corda liften BV
 

Continuïteit

Het laatste rondje hond uitlaten van de dag is mijn taak. Dat is het enige moment van de dag dat ik hem los laat lopen. Hij is namelijk niet te houden als hij een kat ziet maar katten zien hem in het donker voordat hij hen ziet en verdwijnen dan snel uit zicht. Ik vind dat fijn want dat geeft mij een moment waarop ik mijn gedachten de vrije loop kan laten.

 

En van de week gingen mijn gedachten over continuïteit. Als je kijkt naar wat belangrijk is voor een lift lijkt continuïteit mij heel belangrijk.

Ik krijg het ook vaak als antwoord op de vraag wat mensen belangrijk vinden met betrekking tot het liftbedrijf dat het onderhoud doet. Maar wat is dat, een bedrijf met continuïteit? Is dat dan een bedrijf met een grote reputatie, of is dat dan een bedrijf met een lange geschiedenis?

Ik heb weleens te horen gekregen dat "bij hen" maar drie liftbedrijven in aanmerking kwamen om een offerte uit te brengen voor het leveren van een lift. Die drie waren betrouwbaar. Korte tijd later was een van de drie failliet. Weg grote reputatie.

Een lange geschiedenis dan? Leest u het volgende eens:

Door de toenemende krapte op de technische arbeidsmarkt in de komende jaren, komen de arbeidsproductiviteit en de winstgevendheid van het technisch bedrijfsleven onder druk te staan. Dat blijkt uit de Monitor Technische Arbeidsmarkt 2013 die SEO Economisch Onderzoek heeft opgesteld in opdracht van het landelijke samenwerkingsverband TechniekTalent.nu en die vandaag wordt gepresenteerd tijdens het Vierde Nationaal Industrie Debat in de Utrechtse Jaarbeurs. De verwachte instroom in technische beroepen ligt volgens dit onderzoek de komende vijf jaar minstens 33.000 arbeidskrachten lager dan de vraag naar nieuw technisch personeel.

En waarom is dat met betrekking tot het onderwerp belangrijk? Nou heel simpel. Bedrijven met een lange geschiedenis hebben vaak heel veel liften in onderhoud. En ook deze bedrijven kampen met een tekort aan vakmensen. En dat levert voor lifteigenaren een probleem op. Heel veel liften moeten onderhouden worden door te weinig technische vakmensen. Het gevolg is achterstand in onderhoud. Achterstallig onderhoud levert meer storingen op. En daardoor hebben de technici weer minder tijd over voor onderhoud. En zo kunt u zelf de vicieuze cirkel wel rondmaken.

Ik schrijf dit stukje om twee redenen. De eerste is voor u als lift eigenaar:

Misschien is het tijd om de behoefte aan continuïteit eens onder de loep te nemen.

De tweede is voor mezelf:

We zijn net begonnen als liftonderhoudsbedrijf. En we hebben groeiplannen. Dit schrijven is als mezelf een spiegel voorhouden.

Mijn zoon deed in de vakantie vaak het laatste rondje. Nu school weer begonnen is zal ik het zelf weer moeten gaan doen. Ik ben benieuwd naar waar mijn gedachten nog meer op uit gaan komen. Ik houd u op de hoogte.

 Terug
Geplaatst: 21-08-2014 20:21:07

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactieformulier